Zoals de naam, de lage opbouw en een op het achterschip geplaatst stuurhuis doen vermoeden, is de Pilot 44 geïnspireerd door de Engelse loodsboten. Afgezien van 1e klas scheepsbouwstaal zult u geen kenmerken van de gemiddelde motorkruiser aan boord van de Pilot 44 aantreffen.
Door de uitgekiende afmetingen is de Pilot 44 geschikt om o.a. binnendoor naar Frankrijk te varen en door de uitmuntende zeewaardigheid kunt u met een gerust hart de zee op. De enorme binnenruimte garandeert een comfortabel verblijf aan boord. De scheepsvorm staat garant voor een ongelooflijke stabiliteit en koersvastheid. Stamp en slingerbewegingen worden zeer effectief gedempt. De bolle dekvorm zorgt ervoor dat bij varen in ruw weer het water snel van het dek wordt afgevoerd. Een praktische bijkomstigheid is dat er hierdoor extra stahoogte wordt gecreëerd. Brede gangboorden bevorderen gecombineerd met de hoge zeerailing, de veiligheid aan dek. Het grote voordek is een uitgelezen plaats om te zonnen en/of ideale plaats voor een bijboot. Het achterdek met een tweede stuurstand is eveneens van zeer royale afmetingen. In de corridor onder het stuurhuis geeft een waterdichte deur tot de zeer goed geïsoleerde machinekamer met prima werkhoogte, ruimte voor extra apparatuur, generator, hulpmotor, werkbank
- Mastervolt isolation transformer
* Schijnwerper 2023
* Reddingsvlot
Free sales scan?